BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Selasa, 14 Julai 2009

Bagusnya bahasa!

Beberapa penyokong PAS melemparkan kata-kata kesat terhadap Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin semasa beliau melawat sebuah pusat mengundi dalam pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Manik Urai Selasa.

Kejadian itu berlaku sewaktu Muhyiddin meninjau perjalanan pengundian di pusat mengundi di Chuchoh Puteri manakala dalam lawatannya ke lima pusat mengundi lain, beliau dilemparkan dengan kata-kata bersifat provokasi.

Muhyiddin, yang juga Timbalan Presiden Umno berkata beliau hairan kata-kata dan perbuatan menghina pemimpin boleh terkeluar daripada kumpulan penyokong parti itu yang mendakwa memperjuangkan Islam.

"Saya pun hairan dia kata dia parti Islam tetapi kata-kata kesat keluar daripada mulut mereka.

"Ia tidak sepatutnya berlaku, kalau nak menyebut kalimah Allah itu lainlah. Tetapi mengata pemimpin.

"Mengata sesama manusia dan keluarkan kata-kata kesat serta nista bagi saya cukup memeranjatkan kerana keluar dari ahli yang kononnya memperjuangkan Islam," katanya kepada pemberita selepas melawat kawasan peti undi di Chuchuh Puteri, di sini.

Timbalan Perdana Menteri berkata sikap para penyokong pembangkang itu mungkin didorong oleh sentimen politik dan keinginan untuk menang dalam pilihan raya kecil itu, walaupun perbuatan itu bertentangan dengan syariat Islam.

Mengulas mengenai kata-kata kesat yang dilemparkan kepadanya, Muhyiddin berkata: "itu tidak apalah, mungkin saya dapat pahala lebih... Itu tok guru ajar saya."

Justeru beliau berharap semua jentera dan penyokong kedua-dua parti supaya mengawal perasaan untuk memastikan pilihan raya berjalan dengan tenteram.

Beliau berbangga dengan semangat yang ditunjukkan oleh petugas BN walaupun diacah dengan kata-kata kesat oleh sebahagian penyokong PAS, di beberapa pusat mengundi.

POYOSEDE COMMENT :

There you see... Telah terbukti PAS bukan mengamalkan Islam secara keseluruhan. PAS hanya ambil hukum untuk kenakan UMNO saja.Tak perlulah mengeluarkan kata-kata kesat terhadap pemimpin UMNO! Dah umpama ketika Nabi menyampaikan dakwah yang mengeji itu Yahudi ( Kafir ).Sebaliknya PAS mengeji orang UMNO.. here we can say that PAS is......fikir la sendiri..

Jika mereka ( pengundi Manek Urai ) tidak dapat membuat pilihan tepat hari ini mungkinkah nasib mereka akan jadi seperti penduduk kampung Buah Pala ???
Rakyat Melayu Pulau Pinang, Perak, Selangor apakah nasib mereka sudah berubah setelah diperintah oleh PR??

Tidak dapat dinafikan lagi bahawa UMNO lah satu-satu parti yang akan terus membela nasin kaum Melayu dan lain-lain....

1 ulasan:

YANG GAMBI berkata...

Puak-puak PAS Islam atas nama Nik Ajis, bukan penganut Islam sebenar.....